رویترز گزارش داد که نیروهای امنیتی ایران در موج تازهای از بازداشتها، دهها فعال و شهروند عادی را دستگیر کردهاند؛ بازداشتهایی که همزمان با ادامه افزایش خشم عمومی نسبت به فشارهای اقتصادی و سرکوب سیاسی انجام شده است.
به گفته این گزارش، این بازداشتها در چندین شهر انجام شده و نشاندهنده تلاش مقامها برای مهار مخالفتها در شرایطی است که نارضایتی از کاهش سطح زندگی، محدودتر شدن فضای سیاسی و فشار گستردهتر حکومت بر منتقدان رو به افزایش است.
این سرکوب تازه به یک الگوی طولانیمدت از بازداشت افرادی که با اعتراضات، کنشگری مدنی و مخالفت آنلاین مرتبط هستند اضافه میشود. گروههای حقوق بشری بارها گفتهاند که چنین اقداماتی با هدف ترساندن شهروندان و سرکوب مخالفت مسالمتآمیز انجام میشود.
هرچند ابعاد کامل این بازداشتها هنوز روشن نیست، اما این اقدامات نشاندهنده فشار مداوم میان دولت ایران و مردمی است که با فشار اقتصادی، محدودیتهای آزادی بیان و نظارت پیوسته نیروهای امنیتی روبهرو هستند.
댓글
인기 댓글댓글 불러오는 중…