به گفته فرماندهی مرکزی آمریکا، نیروی دریایی ایالات متحده شامگاه پنجشنبه یک پهپاد شلیکشده از یمن را بر فراز دریای سرخ رهگیری و منهدم کرد. مقامها گفتند این پرنده توسط ناو «یو.اس.اس آیزنهاور» ردیابی و سرنگون شد و هیچ خسارت یا مصدومی گزارش نشده است.
این رویداد در حالی رخ میدهد که حملات مرتبط با جنگ یمن همچنان یکی از پرترددترین مسیرهای کشتیرانی جهان را مختل میکند. کشتیهای تجاری بارها در دریای سرخ با تهدید روبهرو شدهاند و این وضعیت خطرات امنیتی را برای خدمه، شرکتهای بیمه و جریان تجارت جهانی افزایش داده است.
واشنگتن بارها جنبش حوثی را مسئول حملات پهپادی و موشکی به کشتیها و اهداف منطقهای دانسته است. این گروه میگوید عملیاتش با هدف فشار بر قدرتهای خارجی انجام میشود، اما این حملات نگرانیها درباره امنیت غیرنظامیان و ثبات دریانوردی را تشدید کرده است.
رهگیری اخیر نشان میدهد که جنگ یمن همچنان فراتر از مرزهای این کشور سرریز میکند و دریای سرخ همچنان به نقطهای حساس برای رویارویی نظامی و اختلال اقتصادی بدل مانده است.
댓글
인기 댓글댓글 불러오는 중…