به‌گفته مقام‌هایی که با این مذاکرات آشنا هستند، گفت‌وگوهای آتش‌بس در غزه پس از آن‌که اسرائیل تازه‌ترین پیشنهادی را که حماس ارائه کرده بود رد کرد، بار دیگر به بن‌بست خورد. این شکست نشان می‌دهد دو طرف هنوز تا چه اندازه بر سر شرایط پایان جنگ از هم فاصله دارند.

این مذاکرات از طریق کانال‌های بین‌المللی میانجی‌گری شده است، اما هیچ‌یک از طرفین تمایلی برای پذیرش مطالبات اصلی طرف مقابل نشان نداده‌اند. در نتیجه، غیرنظامیان در غزه همچنان با ناامنی، آوارگی و فشار رو‌به‌افزایش انسانی در حالی روبه‌رو هستند که این درگیری ادامه دارد.

مقام‌های مورد اشاره در این گزارش نشانه‌ای از نزدیک بودن هرگونه پیشرفت ارائه نکرده‌اند. با دوباره متوقف شدن مذاکرات، احتمالاً فشار بر میانجی‌ها و دولت‌های خارج از منطقه بیشتر خواهد شد تا دو طرف را به سمت توافقی بازگردانند که بتواند جنگ را متوقف کند و امکان رساندن کمک بیشتری به غیرنظامیان را فراهم سازد.

این بن‌بست تازه بر ابهام رو‌به‌افزایش درباره چشم‌انداز آتش‌بس می‌افزاید. برای خانواده‌هایی که در این درگیری گرفتار شده‌اند، هر دور شکست‌خورده دیپلماسی به معنای زمان بیشتر زیر بمباران، کمبودها و ترس است.