Brüksel’de bir araya gelen NATO savunma bakanları, Washington’un ittifakın uzun süredir hedefi olan gayrisafi yurt içi hasılanın yüzde 2’si eşiğinin gerisinde kalan üyeler üzerinde baskısını sürdürdüğü bir dönemde, Avrupalı müttefikleri daha yüksek askeri harcamalara yönlendirme konusunda anlaşmaya vardı.
Görüşmeler, NATO liderlerinin caydırıcılığı güçlendirme ve hazırlık düzeyini artırma baskısıyla karşı karşıya kaldığı Doğu Avrupa’daki süregelen güvenlik kaygıları zemininde yapıldı. Varılan anlaşma, mali yükün daha büyük bölümünü Avrupa başkentlerine kaydırmaya dönük daha geniş bir çabayı yansıtıyor.
ABD, yıllardır her üyenin yüzde 2 hedefini tutturması gerektiğini savunuyor ve ittifakın inandırıcılığının daha adil bir yük paylaşımına bağlı olduğunu söylüyor. Birkaç Avrupa hükümeti savunma bütçelerini zaten artırmış olsa da yetkililer, kalan açığın kapatılması için daha fazla çalışma gerektiğini belirtiyor.
Brüksel’deki toplantı, üye devletler bölgesel güvenlik ve ittifakın doğu kanadına yakın müttefiklere destek konusunda birlik görüntüsü vermeye çalışırken bile, savunma harcamalarının NATO’nun en hassas iç meselelerinden biri olmaya devam ettiğini gösteriyor.
댓글
인기 댓글댓글 불러오는 중…