Reuters’a göre üst düzey ABD’li yetkililer, İsrail ve Hamas’ı Gazze ateşkesini ilk 60 günlük sürenin ötesine taşımaya çağırmak için Doha’da bulunuyor. Bu girişim, müzakerecilerin bir sonraki aşama üzerinde çalıştığı, bölgesel gerilimlerin sürdüğü ve mevcut düzenlemenin süresi dolarsa ne olacağına dair belirsizliğin devam ettiği bir dönemde geliyor.
Katar’daki görüşmeler, daha kalıcı şartlar üzerinde anlaşılana kadar ateşkesin uzatılıp uzatılamayacağına odaklanıyor. Çatışmalara daha uzun bir ara verilmesi, diplomatlara çözülmemiş başlıkları ele almak için daha fazla zaman sağlayabilir; ancak taraflar arasında önemli görüş ayrılıkları sürüyor. Haberde bir anlaşmaya varıldığı belirtilmedi.
Ateşkes çabası, Gazze’de savaşın yükünü en ağır biçimde sivillerin çektiği ortamda, çatışmaların yeniden tırmanmasını önlemeye yönelik süregelen ABD müdahalesini yansıtıyor. Şimdilik Doha’daki görüşmeler, nihai bir çözüme ulaşmaktan çok kırılgan sükuneti korumaya odaklanmış görünüyor.
Reuters, ABD’li üst düzey yetkililerin görüşmeler sürerken her iki tarafa da yeniden çatışmaya dönülmemesi için baskı yaptığını bildirdi.
댓글
인기 댓글댓글 불러오는 중…