به گفته پنتاگون، یک ناوشکن نیروی دریایی آمریکا روز یکشنبه یک پهپاد حوثی را بر فراز دریای سرخ رهگیری و منهدم کرد؛ در حالی که حملات به کشتیرانی تجاری در این منطقه همچنان نگرانیهای امنیتی را افزایش میدهد.
این حادثه به مجموعهای از حملات اضافه میشود که یکی از مهمترین مسیرهای تجاری جهان را مختل کردهاند. کریدور دریای سرخ حجم قابلتوجهی از محمولهها و محمولههای انرژی را جابهجا میکند و تکرار حملات پهپادی و موشکی، نهتنها برای کشتیها بلکه برای ثبات منطقهای و زنجیرههای تأمین جهانی نیز خطر ایجاد میکند.
پنتاگون در تازهترین رویارویی از هیچ خسارت به ناوشکن یا زخمی شدن کسی خبر نداد. هنوز فوراً روشن نبود که پیش از رهگیری، این پهپاد یک شناور نظامی یا کشتی تجاری را هدف قرار داده بود یا نه.
جنبش حوثی در یمن طی درگیریهای منطقهای بارها مسئولیت حملات به کشتیرانی در دریای سرخ را بر عهده گرفته است. این رهگیری تازه، بر خطر ادامهدار برای تردد دریایی غیرنظامی و تلاش مداوم نیروهای آمریکا برای دفاع از این آبراه تأکید میکند.
Comments
Top comments