فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد یک ناوشکن نیروی دریایی آمریکا یک پهپاد حوثی را در جنوب دریای سرخ رهگیری و منهدم کرده است. به گفته این نهاد، این پهپاد در زمان سرنگونی به سمت مسیرهای کشتیرانی بین‌المللی در حرکت بود.

سنتکام گفت این اقدام روز یکشنبه و در بحبوحه تهدیدهای ادامه‌دار علیه تردد تجاری در یکی از پرترافیک‌ترین کریدورهای دریایی جهان انجام شد. در این بیانیه از خسارت به کشتی‌ها یا زخمی‌شدن افراد در ارتباط با این حادثه گزارشی ارائه نشده است.

دریای سرخ همچنان منطقه‌ای پرخطر باقی مانده، زیرا نیروهای حوثی حملات مکرری علیه کشتی‌ها در این منطقه انجام داده‌اند. این حملات هزینه‌ها را افزایش داده، تجارت را مختل کرده و نگرانی درباره خدمه غیرنظامی و زنجیره‌های تأمین جهانی را بیشتر کرده است.

آخرین رهگیری، بر تداوم تنش‌ها در اطراف این آبراه و پاسخ نظامی آمریکا با هدف حفاظت از کشتیرانی بین‌المللی تأکید می‌کند. مقام‌ها هشدار داده‌اند که تا زمانی که تهدید علیه کشتی‌های تجاری ادامه داشته باشد، چنین حوادثی نیز ممکن است تکرار شود.