Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, NATO’nun İsrail’in İran’a yönelik saldırılarından “ders çıkarması” gerektiğini söyledi. Bu sözler, bölgesel gerilimler yüksek seyrini sürdürürken Ankara’nın ittifak içindeki hassas denge arayışını ortaya koyuyor.
Açıklamalar, Türkiye’yi zor bir konumda bırakıyor: Türkiye bir NATO üyesi, ancak yönetimi çoğu zaman Orta Doğu anlaşmazlıklarında esneklik sağlamaya çalışırken ne Batılı müttefiklerle ne de komşu güçlerle doğrudan bir kopuş yaşamak istemiyor.
Erdoğan’ın açıklaması, İsrail ile İran arasındaki son karşılıklı hamlelerin bölgesel diplomasiyi şekillendirmeyi sürdürdüğünü de gösteriyor. Bölgedeki hükümetler, çatışmaya yanıt olarak güvenlik dilini ve stratejik hesaplarını yeniden ayarlıyor.
Bölgedeki siviller açısından ise asıl tehlike tırmanma olmaya devam ediyor. Her yeni saldırı ve karşı saldırı dalgası, daha geniş istikrarsızlık, daha fazla can kaybı ve zaten kırılgan olan toplumlar üzerinde ek baskı riskini artırıyor.
Yorumlar
En iyi yorumlarYorumlar yükleniyor…