İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi, Tahran ve Washington'un nükleer anlaşmayı canlandırmaya yönelik doğrudan görüşmelerde bulunduğunu doğruladı. Yapıcı olarak nitelendirilen görüşmeler şu anda teknik düzeyde devam etmekte ve nükleer programın temel yönlerine odaklanmaktadır.
Her iki hükümet de diyaloğu sürdürme ve önümüzdeki günlerde daha fazla müzakere turu planlama konusunda mutabık kaldı. Her iki tarafın yetkilileri de nükleer konuda uzun süredir devam eden anlaşmazlıkları giderebilecek diplomatik bir çerçeve oluşturma yollarını keşfetmeye kararlı görünüyor.
Bu gelişme, ikili iletişimde önemli bir adım olarak değerlendirilse de olası sonuçlar veya zaman çizelgelerine ilişkin detaylar sınırlı kalmaktadır. Gözlemciler, iki ülkenin nükleer konuda uzun süredir devam eden farklılıkları aşabilmesi için sürekli etkileşimin gerekli olacağını belirtiyor.
Yorumlar
En iyi yorumlarYorumlar yükleniyor…