İran, Pazar günü devlet medyasının Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi’ye dayandırdığı haberlerine göre, Washington önce yaptırımları kaldırmadıkça Amerika Birleşik Devletleri ile yeni nükleer müzakerelere girmeyeceğini açıkladı. Bu açıklamalar, diplomasiyi yeniden başlatma çabalarının önündeki temel engellerden birinin yaptırımlar olmaya devam ettiğini gösteriyor.
Bu tutum, Tahran ile Washington arasındaki ilişkilerin İran’ın nükleer programı ve daha geniş bölgesel gerilimler nedeniyle gerginliğini koruduğu bir dönemde geldi. ABD’li yetkililer uzun süredir yeniden görüşme çağrısı yaparken, İran anlamlı herhangi bir sürece geçilmeden önce baskının hafiflemesi gerektiğini savunuyor.
Yaptırımlar, enflasyona, kıtlıklara ve zayıflayan ekonomiye katkıda bulunarak sıradan İranlılara ağır bedeller ödetti. Aynı zamanda Batılı hükümetler, gerilimin tırmanma riskini azaltmak için İran’ın nükleer faaliyetlerine sınırlama getirilmesi gerektiğini savunmayı sürdürüyor.
Şimdilik iki taraf da birbirinden oldukça uzak görünüyor. Tahran, önce yaptırım राहतının gelmesi gerektiği mesajını verirken, Washington’un müzakereler öncesinde bu talebi karşılamaya hazır olduğuna dair herhangi bir işaret vermedi.
Yorumlar
En iyi yorumlar