به گزارش رویترز، تلاشها برای برقراری آتشبس در غزه بار دیگر با موانع جدی روبهرو شده است. اکنون میانجیها در تلاشاند توافقی تازه با تمرکز بر آزادی گروگانها شکل دهند، پس از آنکه دور اخیر گفتوگوها به هیچ پیشرفتی نرسید.
این بنبست دیپلماتیک در حالی رخ داده که عملیات نظامی اسرائیل در این منطقه ادامه دارد و فشار بر مذاکرهکنندگان را افزایش داده و همزمان، هزینه انسانی بر غیرنظامیانی را که در میان درگیری گرفتار شدهاند، عمیقتر کرده است. نبود پیشرفت نشان میدهد که دو طرف همچنان درباره شروط هر توافقی تا چه اندازه از هم فاصله دارند.
میانجیها برای کاهش شکافها میان طرفها تلاش کردهاند، اما این بنبست تازه نشان میدهد که حتی دستیابی به توافقهای محدود نیز ممکن است دشوار باشد. هر سازوکار جدیدی احتمالاً باید هم آزادی گروگانها و هم تلاش گستردهتر برای توقف خشونت را دربر بگیرد.
برای خانوادههایی که چشمانتظار خبری هستند و برای غیرنظامیانی که زیر بمباران و آوارگی زندگی میکنند، این تأخیر بحران ویرانگر موجود را طولانیتر میکند. با نبود نشانهای روشن از پیشرفت، تلاش برای آتشبس همچنان شکننده و نامطمئن باقی مانده است.
Yorumlar
En iyi yorumlarYorumlar yükleniyor…