جنبش حوثی یمن گفت که با استفاده از موشک و پهپاد به یک ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ حمله کرده است. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که کارزار گسترده‌تر حملات این گروه بارها مسیرهای کشتیرانی را در یکی از مهم‌ترین کریدورهای دریایی جهان مختل کرده است.

این تازه‌ترین ادعا، گامی دیگر در رویارویی این گروه با ترافیک دریایی و تجاری بین‌المللی به شمار می‌رود. چنین حملاتی نگرانی‌ها درباره سرایت گسترده‌تر تنش‌ها در منطقه را افزایش داده و بر فشار بر شرکت‌های کشتیرانی افزوده است؛ شرکت‌هایی که پیش‌تر هم با خطرات موجود در این منطقه روبه‌رو بودند.

رویترز این ادعا را به‌عنوان بخشی از الگوی ادامه‌دار عملیات مرتبط با حوثی‌ها در دریای سرخ گزارش کرد. مانند بیانیه‌های پیشین این گروه، این حمله در گزارش اولیه به‌طور مستقل تأیید نشده و جزئیات مربوط به خسارت یا تلفات نیز بلافاصله روشن نبود.

دریای سرخ همچنان یکی از نقاط بحرانی است، زیرا گروه‌های مسلح به هدف قرار دادن شناورها مرتبط با دشمنان ادعایی ادامه می‌دهند؛ اقدامی که مسیرهای تجاری غیرنظامی و زنجیره‌های تأمین جهانی را تهدید می‌کند.