İran Cumhurbaşkanı, devlet medyasına göre, ABD ile yapılan son nükleer görüşmelerin yapıcı olduğunu söyledi; bu açıklama, yaptırımların ülke ekonomisi üzerindeki baskısını sürdürdüğü bir dönemde geldi. Bu yorumlar, Tahran’ın nükleer programı ve Washington ile daha geniş çaplı anlaşmazlıklar nedeniyle devam eden baskı altında bulunduğu sırada yapıldı.
Son açıklamalar, her iki tarafın da diplomasiyi sürdürdüğünü gösteriyor; ancak görüşmeler derin güvensizlik ve çözümsüz talepler nedeniyle sınırlı kalıyor. İranlı yetkililer, yaptırımların enflasyonu, para biriminin zayıflamasını ve sıradan insanlar üzerindeki sıkıntıyı kötüleştirdiğini defalarca dile getirdi.
Herhangi bir ilerleme açıklanmadı ve haberde iki tarafın temel konulardaki görüş ayrılıklarını daralttığına dair bir işaret yer almadı. Yine de kullanılan dil, gerilimin yüksek seyrettiği bir anda iletişim kanalının açık kalmaya devam ettiğine işaret ediyor.
Birçok İranlı için mesele siyasi olmaktan çok pratik: istikrarlı fiyatlara, iş imkanlarına ve ekonomik izolasyondan bir nebze olsun rahatlamaya erişim. Görüşmelerin somut bir adım üretip üretmeyeceği ise belirsizliğini koruyor.
Комментарии
Топ комментарииЗагрузка комментариев…