Reuters’a göre NATO savunma bakanları, ittifakın yaklaşan zirvesi öncesinde Avrupa’nın askeri harcamalarını artırmak için prensipte anlaşmaya vardı. Bu adım, müttefiklerin ittifakın belirlediği taahhütleri yerine getirmesi ve sürdürebilmesi yönündeki ABD baskısının devam ettiğini gösteriyor.
Birkaç üye ülke, 2027’ye kadar savunma harcamalarını gayrisafi yurt içi hasılanın yüzde 2’sine çıkarma NATO hedefini tutturma planlarını dile getiriyor. Bu ön anlaşma, Avrupa hükümetlerinin askeri hazırlık, yük paylaşımı ve ABD ile Avrupa katkıları arasındaki uzun süredir devam eden fark nedeniyle artan incelemeyle karşı karşıya olduğu bir dönemde geldi.
Harcama tartışması, özellikle Avrupa genelindeki güvenlik kaygıları yüksek kalmaya devam ederken, transatlantik ilişkilerin merkezindeki konulardan biri haline geldi. Bakanlar her ayrıntıyı henüz kesinleştirmemiş olsa da, bu mutabakat liderler zirvede bir araya gelmeden önce daha yüksek savunma bütçelerini güvence altına alma yönünde atılmış bir başka adım niteliği taşıyor.
Daha geniş hedef, müttefikler arasında daha derin ayrışmaları ortaya çıkarmadan NATO’nun kolektif savunma duruşunu güçlendirmek. Avrupa hükümetleri için asıl zorluk şimdi, siyasi taahhütleri iç bütçe baskılarına dayanabilecek istikrarlı, çok yıllı harcama planlarına dönüştürmek.
Комментарии
Топ комментарииЗагрузка комментариев…