فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) روز شنبه اعلام کرد نیروهای حوثی یک موشک بالستیک ضدکشتی را به سمت تردد تجاری در دریای سرخ شلیک کردند، اما این سلاح به هیچ شناوری اصابت نکرد. بهگفته این بیانیه، هیچ موردی از جراحت یا خسارت گزارش نشد.
این رخداد به مجموعهای از حملات و تلاش برای حمله اضافه میشود که یکی از مهمترین مسیرهای کشتیرانی جهان را مختل کرده است. از آغاز بحران دریای سرخ، شرکتهای تجاری با نگرانیهای امنیتی مکرر، افزایش هزینهها و تغییر مسیرهای حملونقل ناشی از این درگیری روبهرو بودهاند.
سنتکام نگفت آیا نیروهای آمریکایی این موشک را رهگیری کردهاند یا نه. در این بیانیه، این شلیک متوجه کشتیرانی بینالمللی توصیف شد و بر تداوم خطر برای تردد دریایی غیرنظامی در منطقه تأکید کرد.
این تازهترین تلاش در حالی انجام شده که کشتیرانی جهانی همچنان در برابر سرریز درگیریهای منطقهای آسیبپذیر است و دریانوردان و خدمه تجاری بیشترین خطر فوری را متحمل میشوند. مقامها میگویند فعلاً این موشک هیچ آسیب فیزیکی بهجا نگذاشته است.
Comentários
Principais comentáriosCarregando comentários…