پنتاگون روز یکشنبه اعلام کرد که در حالی که تنشهای منطقهای همچنان بالاست، نیروهای بیشتری را به خاورمیانه اعزام میکند. به گفته وزارت دفاع آمریکا، این اقدام با هدف بازدارندگی در برابر تهدیدهای احتمالی و اطمینانبخشی به متحدان آمریکا در این منطقه انجام میشود.
مقامها در گزارش رویترز جزئیات دقیقی از آرایش این نیروها ارائه نکردند، اما آن را بخشی از یک چرخش گستردهتر نیروها توصیف کردند. چنین تغییراتی معمولاً نشاندهنده تلاش برای تقویت وضعیت نظامی آمریکا بدون ارسال سیگنال درباره یک افزایش دائمی نیروهاست.
این اعلام در شرایطی منتشر شده که محیط امنیتی در سراسر منطقه همچنان پرنوسان است و حملات فرامرزی، فعالیت شبهنظامیان و خطرات گستردهترِ درگیری، نگرانیها را برای غیرنظامیان و دولتها افزایش داده است. هرگونه تشدید تنش میتواند فشار بیشتری بر جمعیتهای آسیبپذیری وارد کند که در نزدیکی نقاط بحرانی فعال زندگی میکنند.
واشنگتن بارها گفته است که میخواهد از گسترش جنگ جلوگیری کند و در عین حال از کشورهای همکار خود حمایت کند. آخرین چرخش نیروها نشان میدهد که آمریکا تا چه اندازه سریع در حال تنظیم آرایش نیروهایش همگام با تحولات اوضاع است.
Comentários
Principais comentários