پنتاگون میگوید ایالات متحده همزمان با ادامه رصد برنامه هستهای ایران و فعالیت گروههای نیابتی این کشور در منطقه، سطح نیروهایش در خاورمیانه را بدون تغییر نگه خواهد داشت.
مقامهای دفاعی روز یکشنبه گفتند که در حال حاضر برنامهای برای افزایش بزرگ نیروها در این منطقه وجود ندارد. این تصمیم نشاندهنده رویکردی محتاطانه است، زیرا فرماندهان و سیاستگذاران آمریکایی تحولات را زیر نظر دارند؛ تحولاتی که میتواند بر نیروها و شرکای آمریکا در سراسر منطقه تأثیر بگذارد.
این اقدام در حالی صورت میگیرد که تنشها میان واشنگتن و تهران همچنان ادامه دارد و نگرانیها بر پیشرفتهای هستهای ایران و شبکه گستردهتر گروههای مسلح همسو با جمهوری اسلامی متمرکز است. مقامهای آمریکایی بارها گفتهاند که با دقت اوضاع را زیر نظر دارند و همزمان تلاش میکنند از تشدید تنش جلوگیری کنند.
برای غیرنظامیان در سراسر خاورمیانه، پیامدهای این وضعیت همچنان سنگین است. هرگونه افزایش در رویارویی خطر بیثباتی بیشتر را در منطقهای به همراه دارد که پیشاپیش با جنگ، آوارگی و فشار اقتصادی روبهرو است.
Comentários
Principais comentários