نیروی دریایی آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد ناو «یواس‌اس دوایت دی. آیزنهاور» یک پهپاد شلیک‌شده از یمن را بر فراز دریای سرخ سرنگون کرده است. به گزارش رویترز، این پرنده به سمت یک کریدور کشتیرانی که کشتی‌های تجاری از آن استفاده می‌کنند، در حرکت بود.

این رهگیری در حالی انجام شده که نیروهای حوثی همچنان حمل‌ونقل دریایی در یکی از پرترددترین مسیرهای دریایی جهان را تهدید می‌کنند. از زمان تشدید تنش‌ها در منطقه، حملات و تلاش برای حمله، خطرات امنیتی برای کشتی‌های باری و نفتکش‌هایی را که از دریای سرخ عبور می‌کنند، افزایش داده است.

اختلال در تردد دریایی در این منطقه، شرکت‌های حمل‌ونقل را مجبور کرده مسیرها را تغییر دهند و تدابیر امنیتی را افزایش دهند؛ اقدامی که هزینه‌ها و تأخیرها را در تجارت جهانی بیشتر کرده است. این حادثه تازه نشان می‌دهد که بازرگانی غیرنظامی همچنان در برابر گروه‌های مسلح فعال در یمن آسیب‌پذیر است.

گزارشی فوری از خسارت یا زخمی شدن افراد در ارتباط با سرنگونی این پهپاد منتشر نشد. نیروی دریایی آمریکا جزئیات بیشتری درباره هدف ارائه نکرد و مشخص نکرد که آیا کشتی‌های دیگری هم تحت تأثیر قرار گرفته‌اند یا نه.