به گفته وزارت خارجه آمریکا، ایالات متحده و روسیه ماه آینده به گفتوگوهای دوجانبه کنترل تسلیحات در ژنو بازخواهند گشت. این نشست برنامهریزیشده، تازهترین تلاش دو قدرت هستهای برای بازگشایی یک کانال دیپلماتیک درباره محدودیتهای تسلیحات راهبردی پس از سالها روابط پرتنش است.
مقامهای دو طرف گفتهاند آمادهاند درباره محدودیتهای نیروهای هستهای راهبردی گفتوگو کنند، هرچند هنوز هیچ پیشرفتی اعلام نشده است. این مذاکرات در حالی برگزار میشود که نگرانی جهانی درباره خطر آغاز دوباره رقابت تسلیحاتی و فرسایش چارچوبهای دیرینه کنترل تسلیحات همچنان بالاست.
ژنو مدتهاست که بهعنوان محل مذاکرات حساس امنیتی مورد استفاده قرار میگیرد و انتظار میرود دور تازه گفتوگوها بر بازگرداندن سطحی از ثبات در رابطهای متمرکز باشد که با بیاعتمادی تعریف شده است. در حال حاضر، این مذاکرات به نظر اکتشافی میرسد و نتیجه آن احتمالاً به این بستگی دارد که آیا هر دو دولت میتوانند حتی بر سر حوزههای محدود توافق پیدا کنند یا نه.
وزارت خارجه آمریکا جزئیات بیشتری درباره دستور کار یا ترکیب هیئت آمریکایی ارائه نکرد.
نظرها
نظرهای برتردر حال بارگذاری نظرها…