Reuters’ın aktardığına göre, ABD ve Rusya nükleer riskleri azaltmayı ve stratejik istikrar görüşmeleri için yeniden bir kanal açmayı amaçlayan ikili görüşmeleri yeniden başlatma konusunda anlaştı. Adım, iki ülkenin nükleer güçlerini modernize etmeyi sürdürdüğü ve yeni füze sistemleri geliştirdiği bir dönemde geldi.
İstişarelerin, yıllardır kötüleşen ilişkiler, çöken anlaşmalar ve derinleşen güvensizlik nedeniyle yıpranan silah kontrolü konularına odaklanması bekleniyor. Açıklama daha geniş bir yumuşamaya işaret etmese de, her iki hükümetin de doğrudan iletişimin en azından bir bölümünü açık tutmayı gerekli gördüğünü gösteriyor.
Artan nükleer gerilim, karşılıklı askeri modernizasyon hamleleri ve iki taraftaki silah geliştirme hızına ilişkin kaygılarla besleniyor. Temel silah kontrol anlaşmalarının çökmesinden bu yana diplomatik temas sınırlı kaldı ve tırmanışı yönetmek için daha az güvenlik mekanizması kaldı.
Yetkililer, bir sonraki tur görüşmeler için bir takvim ya da ayrıntılı gündem maddeleri açıklamadı. Buna rağmen, istişarelerin yeniden başlatılması kararı, iki nükleer güç arasında yanlış hesaplama riskini azaltmak için doğrudan diyaloğun hâlâ mevcut en önemli araçlardan biri olduğuna dair bir kabulü yansıtıyor.
Comentarios
Comentarios destacadosCargando comentarios…