به گفته پنتاگون، یک ناوشکن نیروی دریایی آمریکا پهپادی را که از یمن توسط نیروهای حوثی پرتاب شده بود، بر فراز دریای سرخ سرنگون کرد. این رهگیری بامداد شنبه انجام شد، زمانی که این پهپاد بدون سرنشین به سمت مسیرهای کشتیرانی تجاری در آن منطقه حرکت می‌کرد.

پنتاگون گفت این پهپاد پیش از آن‌که به هدف خود برسد، منهدم شد. در این حادثه که در بحبوحه ادامه حملات به تردد دریایی مرتبط با جنگ یمن و تنش‌های گسترده‌تر منطقه‌ای رخ داد، هیچ خسارت یا تلفاتی گزارش نشد.

دریای سرخ همچنان یک گذرگاه حیاتی برای تجارت جهانی است و پرتاب‌های مکرر پهپاد و موشک، خطرات امنیتی را برای کشتی‌ها و خدمه غیرنظامی افزایش داده است. این رهگیری تازه به الگوی رو‌به‌گسترش واکنش‌های نیروی دریایی آمریکا برای حفاظت از مسیرهای کشتیرانی در برابر حملات اضافه می‌شود.

مقام‌ها بلافاصله جزئیات بیشتری درباره کشتی مشخصِ درگیر یا این‌که آیا تهدیدهای دیگری در آن زمان شناسایی شده بود، ارائه نکردند. این رویداد نشان می‌دهد که دریای سرخ به کانونی تبدیل شده است که در آن تشدید نظامی، تجارت غیرنظامی را تهدید می‌کند.