نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد یکی از ناوشکن‌هایش اوایل روز یکشنبه یک پهپاد را که از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن به سوی مسیرهای کشتیرانی تجاری در جنوب دریای سرخ پرتاب شده بود، رهگیری کرده است. مقام‌ها گفتند این حادثه هیچ زخمی یا خسارتی به‌جا نگذاشت.

این رهگیری بر تهدیدی طولانی‌مدت علیه کشتیرانی غیرنظامی در یکی از مهم‌ترین کریدورهای تجاری جهان می‌افزاید. حملات و تلاش برای ضربه‌زدن در این منطقه بارها خطر را برای خدمه کشتی‌های تجاری افزایش داده و فشار بیشتری بر نیروهای دریاییِ گشت‌زن در این مسیر وارد کرده است.

نیروی دریایی از پیامدهای بیشتری برای این پرتاب گزارش نداد و در لحظه هیچ نشانه فوری‌ای وجود نداشت که پهپاد به هدف موردنظر خود رسیده باشد. این رویداد نشان می‌دهد که چگونه درگیری‌های منطقه‌ای همچنان تردد دریایی را بسیار فراتر از سواحل یمن به خطر می‌اندازد.

کشتی‌های تجاری در دریای سرخ بارها با اختلال روبه‌رو شده‌اند، زیرا گروه‌های مسلح به کشتی‌رانی مرتبط با مناقشه گسترده‌تر خاورمیانه حمله می‌کنند. برای شرکت‌های کشتیرانی و خدمه، حتی حملات ناموفق هم می‌تواند به تغییر مسیر، تأخیر و هزینه‌های امنیتی بیشتر منجر شود.