İran, Cumartesi günü uranyum zenginleştirmeyi askıya alma planı olmadığını açıkladı ve nükleer müzakereler sürerken ABD’nin tam durdurma çağrısını geri çevirdi. Reuters’a göre Dışişleri Bakanlığı, Washington’un talebini gerçekçi olmayan bir talep olarak nitelendirdi.
Bu son açıklama, İran’ın nükleer faaliyetlerini sınırlamayı amaçlayan görüşmelerde iki taraf arasındaki mesafenin hâlâ ne kadar büyük olduğunu gösteriyor. Zenginleştirme, ABD daha güçlü kısıtlamalar isterken İran programını sürdürmekte ısrar ettiği için, temel anlaşmazlık başlıklarından biri olmaya devam ediyor.
Anlaşmazlık, yaptırımlar, denetimler ve İran’ın nükleer çalışmalarının kapsamına ilişkin uzun süredir devam eden gerilimlerin arka planında yaşanıyor. Sıradan İranlılar için ise bu diplomatik çıkmaz, çoğu zaman izolasyon ve kötü yönetim nedeniyle zaten zorlanan ekonomi üzerindeki baskının daha da artması anlamına geldi.
Reuters, açıklamaların görüşmeler sürerken yapıldığını, ancak henüz bir ilerleme sağlanmadığını bildirdi. Şimdilik iki taraf da pozisyonunda ısrar ediyor; bu da görüşmelerin geleceğini belirsiz bırakıyor.
Kommentare
Top-KommentareKommentare werden geladen …