İran’ın nükleer programdan sorumlu yetkilisi, Batılı hükümetlerle müzakereler çıkmazda kalmaya devam ederken ülkenin uranyumu yüzde 60 saflığa kadar zenginleştirmeyi sürdürdüğünü söyledi. Devlet medyasının pazar günü geçtiği haberde böyle denildi.
Bu açıklama, İran’ın nükleer programı konusunda Tahran ile Batılı güçler arasındaki derin görüş ayrılığını bir kez daha ortaya koyuyor. Yüzde 60 seviyesindeki zenginleştirme, sivil enerji ihtiyaçları için kullanılan seviyenin çok üzerinde ve sınırlamalar ile denetimi yeniden içeren bir anlaşmayı canlandırmaya çalışan diplomatlar için büyük bir endişe kaynağı olmaya devam ediyor.
Görüşmeler bir süredir durmuş durumda ve son diplomasi turunda bir ilerleme işareti yok. Reuters haberinde, taraflardan herhangi bir yeni taviz verildiğine dair bir bilgiye ya da müzakerelerin ne zaman yeniden başlayabileceğine ilişkin bir takvime yer verilmedi.
Son açıklamaların, İran üzerindeki baskıyı artırması ve nükleer dosyanın geleceğine ilişkin yeni soruları gündeme getirmesi bekleniyor. Uluslararası liderler, diplomasiyi daha fazla tırmanma riskine karşı tartarken durum belirsizliğini koruyor.
Şərhlər
Ən yaxşı şərhlər