İran’ın en üst düzey lideri, ülkenin nükleer programının devam edeceğini ve ABD yaptırımlarının bunu durduramayacağını söyledi. Açıklamalar, Tahran’ın uzun süredir devam eden Batı baskısına rağmen nükleer faaliyetlerini sürdürme kararlılığını ortaya koyuyor.

Bu değerlendirmeler, yaptırımların Washington’un İran’ın nükleer ilerlemesini sınırlama ve hükümeti uluslararası taleplere uymaya zorlama çabasında merkezi bir araç olmaya devam ettiği bir dönemde geldi. Ancak Tahran, bu kısıtlamaları defalarca etkisiz ve siyasi amaçlarla uygulanmış önlemler olarak nitelendirdi.

Hamaney, yaptırımların İran’ın rotasını değiştiremeyeceğini belirterek, program üzerindeki gerilimin süreceğine işaret etti. Bu açıklama, uranyum zenginleştirme, denetimler ve daha geniş güvenlik kaygıları nedeniyle İran ile Batılı hükümetler arasındaki zaten yüksek olan tansiyonu daha da artırıyor.

Sıradan İranlılar için bu karşı karşıya geliş yıllardır ekonomik baskı, para biriminde istikrarsızlık ve rahatlama alanının daralması anlamına gelirken, iktidar sistemi ilerlemeyi sürdürme konusunda ısrar ediyor. Son açıklamalar, bu sert tutumda yakın vadede bir değişiklik beklenmediğini gösteriyor.