ایران میگوید آماده ازسرگیری مذاکرات هستهای با قدرتهای جهانی است، اما وزیر خارجه این کشور میگوید هر توافقی باید شامل لغو تحریمها علیه ایران باشد. این اظهارات نشان میدهد تهران به دیپلماسی تمایل دارد، اما همچنان امداد اقتصادی را بهعنوان یک مطالبه محوری مطرح میکند.
این موضع در حالی مطرح میشود که ایران همچنان تحت فشار سنگین تحریمهای غربی مرتبط با برنامه هستهای و رفتار منطقهای خود قرار دارد. برای مردم عادی ایران، این محدودیتها به تشدید فشار اقتصادی، افزایش هزینهها و محدود شدن دسترسی به بازارها و سرمایهگذاری جهانی دامن زده است.
رویترز گزارش داد که این اظهارات روز یکشنبه مطرح شده و نشان میدهد هرگونه گفتوگوی تازه همچنان با موانع جدی روبهرو خواهد بود. دورهای پیشین مذاکرات بارها بر سر مطالبات راستیآزمایی، نگرانیهای امنیتی و دامنه رفع تحریمها متوقف شدهاند.
این پیام تازه به معنای یک پیشرفت نیست، اما در زمانی که تنشها همچنان بالاست، مسیر گفتوگو را باز نگه میدارد. اینکه مذاکرات پیش برود یا نه، احتمالاً به این بستگی خواهد داشت که آیا دو طرف میتوانند شکاف میان محدودیتهای هستهای و مطالبات مربوط به تحریمها را پر کنند یا خیر.
Şərhlər
Ən yaxşı şərhlərŞərhlər yüklənir…