İran’ın atom enerjisi kurumu başkanı, devlet medyasının pazar günü geçtiği haberlere göre, ABD’nin 2015 nükleer anlaşması kapsamında hafifletilen yaptırımları yeniden uygulamaya koyması halinde Tahran’ın uranyum zenginleştirmeyi yüzde 60 saflığa çıkaracağını söyledi.
Bu uyarı, nükleer anlaşmanın geleceğine ilişkin artan gerilimi ve Tahran ile Washington arasında daha fazla tırmanma riskini ortaya koyuyor. Zenginleştirmenin daha yüksek seviyelere çıkarılması, İran’ın nükleer programı konusunda Batılı hükümetlerin kaygılarını daha da derinleştirecek; program halihazırda JCPOA’da belirlenen sınırların çok ötesine geçmiş durumda.
Bu çıkmazın, yaptırımların, zayıf para biriminin ve hükümetin politika hatalarının ekonomik yükünü uzun süredir taşıyan sıradan İranlılar açısından da daha geniş sonuçları bulunuyor. Yetkililer nükleer dosya üzerinden tehditler savurmaya devam ederken, yeni bir baskı kampanyası sivil geçim koşullarını daha da zorlayabilir.
Reuters, bu açıklamaları İran ile ABD arasında bilinen baskı ve misilleme döngüsünün bir parçası olarak aktardı; her iki taraf da kalıcı bir diplomatik çözüme hâlâ oldukça uzak.
评论
热门评论正在加载评论…