به گزارش رویترز، مقامهای ارشد آمریکا در دوحه از اسرائیل و حماس میخواهند آتشبس غزه را فراتر از دوره اولیه ۶۰ روزه حفظ کنند. این فشار در حالی وارد میشود که مذاکرهکنندگان روی مرحله بعدی گفتوگوها کار میکنند و همزمان تنشهای منطقهای ادامه دارد و مشخص نیست در صورت پایان توافق کنونی چه رخ خواهد داد.
گفتوگوها در قطر بر این متمرکز است که آیا میتوان آتشبس را تمدید کرد تا درباره شرایط دائمیتر مذاکره شود یا نه. یک وقفه طولانیتر در درگیری میتواند به دیپلماتها زمان بیشتری برای رسیدگی به مسائل حلنشده بدهد، هرچند فاصلههای مهمی میان دو طرف همچنان باقی است. این گزارش نگفت که توافقی حاصل شده است.
تلاش برای حفظ آتشبس نشاندهنده ادامه نقشآفرینی آمریکا در جلوگیری از تشدید دوباره در غزه است؛ جایی که غیرنظامیان بیشترین آسیب را از جنگ دیدهاند. در حال حاضر، گفتوگوها در دوحه ظاهراً بیشتر بر حفظ آرامش شکننده متمرکز است تا دستیابی به یک توافق نهایی.
رویترز گزارش داد مقامهای ارشد آمریکا در حالی که مذاکرات ادامه دارد، بر هر دو طرف فشار میآورند تا از بازگشت به جنگ جلوگیری کنند.
Yorumlar
En iyi yorumlarYorumlar yükleniyor…