İran’ın en üst düzey lideri, Batı yaptırımlarının hafifletilmesi halinde Tahran’ın nükleer müzakereleri yeniden başlatmaya açık olabileceğini ima etti. Bu değerlendirme, İran devlet medyasının aktardığı ve Reuters’ın bildirdiği açıklamalara dayanıyor.
Bu sözler, İran’ın nükleer programı üzerindeki yıllardır süren gergin çıkmazların ve yaptırımların yol açtığı ekonomik baskının ardından olası bir açılım sinyali veriyor. Herhangi bir görüşmenin, dünya güçlerinin Tahran’ın nükleer faaliyetleri üzerinde sınırlamalar ya da daha fazla şeffaflık karşılığında rahatlama sunmaya istekli olup olmamasına bağlı olması muhtemel.
Konu, artan yaşam maliyetleri, döviz üzerindeki baskı ve diplomasinin defalarca çökmesi nedeniyle süregelen belirsizlikle karşı karşıya kalan sıradan İranlılar için derin biçimde sorunlu olmaya devam ediyor. Yönetim müzakereleri koşullu bir çerçevede sunsa da, geniş halk kesimi izolasyon ve kötü yönetimin ekonomik yükünü taşımayı sürdürüyor.
Reuters, açıklamaların Cuma günü yayımlandığını ve resmi bir politika değişikliğine işaret etmediğini bildirdi. Şimdilik bu sözler, somut bir anlaşmadan ziyade söylemde esnekliğe işaret ediyor; bir sonraki adım, her iki tarafın da masaya dönmeyi siyasi açıdan değerli görüp görmemesine bağlı.
Комментарии
Топ комментарииЗагрузка комментариев…