ایران روز شنبه اعلام کرد که هیچ برنامهای برای تعلیق غنیسازی اورانیوم ندارد و در برابر درخواستهای آمریکا برای توقف کامل این روند، همزمان با ادامه مذاکرات هستهای، ایستاد. به گزارش رویترز، وزارت امور خارجه این خواسته واشنگتن را غیرواقعبینانه توصیف کرد.
این تبادل نظر تازه نشان میدهد که همچنان شکاف قابلتوجهی میان دو طرف در گفتوگوهایی که با هدف محدود کردن فعالیت هستهای ایران جریان دارد، وجود دارد. غنیسازی همچنان یکی از محورهای اصلی اختلاف است؛ آمریکا خواستار محدودیتهای سختگیرانهتر است و ایران میگوید برنامهاش را ادامه خواهد داد.
این اختلاف در شرایطی مطرح میشود که تنشها درباره تحریمها، بازرسیها و دامنه فعالیت هستهای ایران سالهاست ادامه دارد. برای مردم عادی ایران، بنبست دیپلماتیک اغلب به معنای فشار بیشتر بر اقتصادی بوده که پیشاپیش زیر بار انزوا و سوءمدیریت فرسوده شده است.
رویترز گزارش داد که این اظهارات در حالی مطرح شده که مذاکرات ادامه دارد، اما هنوز هیچ پیشرفتی اعلام نشده است. در حال حاضر، به نظر میرسد هر دو طرف بر مواضع خود پافشاری میکنند و آینده گفتوگوها همچنان نامشخص است.
Комментарии
Топ комментарииЗагрузка комментариев…