İran’ın nükleer baş müzakerecisi, Tahran’ın Amerika Birleşik Devletleri ile görüşmelere dönmeye istekli olduğunu, ancak bunun yalnızca yaptırımların önce kaldırılması halinde mümkün olacağını söyledi. Açıklamalar, İran’ın nükleer programına ilişkin diplomatik çabalar yıllardır tıkanmış müzakereler ve iki taraf arasındaki derin güvensizlik sürerken geldi.
Bu mesaj, Tahran’ın anlamlı bir ilerleme için yaptırım rahatlamasını uzun süredir bir önkoşul olarak gördüğünü gösteriyor. Ancak birçok İranlı için daha geniş sorun, yaptırımların, kötü yönetimin ve günlük yaşamı zorlaştıran, fırsatları sınırlayan hükümet politikalarının yarattığı ağır ekonomik baskı olmaya devam ediyor.
Yeni bir diplomasi süreci; İran’ın nükleer faaliyetleri, uygulama mekanizmaları ve Washington’un sunabileceği yaptırım gevşetmesinin kapsamı konusundaki anlaşmazlıklar dahil olmak üzere büyük engellerle karşı karşıya kalacak. Yine de son açıklamalar, her iki tarafın da müzakerelere geri dönüş için hâlâ bir yol olup olmadığını test ettiğini gösteriyor.
Sıradan İranlılar için söz konusu olan yalnızca siyasi değil, aynı zamanda son derece pratik: iş olanakları, enflasyon, temel ürünlere erişim ve ülkenin daha da derinleşen izolasyonu, gelecekteki herhangi bir anlaşmanın sonucuna bağlı olmaya devam ediyor.
Comentários
Principais comentários