پنتاگون در حالی که تنش‌ها با ایران همچنان رو به افزایش است، نیروهای آمریکا در سراسر خاورمیانه را در وضعیت آماده‌باش بالاتری قرار داده است. وزیر دفاع گفته است که نیروها و تجهیزات دریایی بیشتری به نزدیکی تنگه هرمز منتقل شده‌اند؛ گذرگاهی راهبردی که هرگونه تشدید تنش می‌تواند آن را تحت تأثیر قرار دهد.

به گزارش رویترز، واشنگتن به‌دقت تحرکات نظامی ایران را زیر نظر دارد و آرایش منطقه‌ای خود را تقویت می‌کند. این اقدام نشان‌دهنده نگرانی آمریکا از سرایت احتمالی درگیری کنونی و خطر اخلال در کشتیرانی در یکی از مهم‌ترین کریدورهای انرژی جهان است.

تنگه هرمز گذرگاهی حیاتی برای انتقال جهانی نفت و گاز است و هرگونه اصطکاک نظامی در آن پیامدهای گسترده اقتصادی و امنیتی دارد. برای غیرنظامیان منطقه، تشدید تنش خطر بی‌ثباتی، خطای محاسباتی و فشار بیشتر بر جوامع از پیش شکننده را افزایش می‌دهد.

در حالی که مقام‌های آمریکایی این استقرارها را اقدامی احتیاطی توصیف می‌کنند، این وضعیت نشان می‌دهد که تنش‌های منطقه‌ای تا چه اندازه می‌تواند به‌سرعت هم آمادگی نظامی و هم امنیت غیرنظامیان را تحت تأثیر قرار دهد. رویترز از وقوع درگیری تازه‌ای خبر نداده است، اما سطح بالاتر آمادگی نشان می‌دهد که واشنگتن برای تحولات احتمالی بعدی آماده می‌شود.