علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، روز یکشنبه گفت این کشور با وجود فشارها و تحریم‌های تازه آمریکا به برنامه هسته‌ای خود ادامه خواهد داد. او به گزارش رویترز، این فعالیت اتمی را صلح‌آمیز توصیف کرد.

این اظهارات در بحبوحه تنش‌های دیرینه میان تهران و واشنگتن بر سر جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران مطرح می‌شود. مقام‌های آمریکایی بارها ایران را متهم کرده‌اند که فراتر از نیازهای غیرنظامی پیش می‌رود، در حالی که رهبران ایران اصرار دارند این برنامه اهداف صلح‌آمیز دارد.

اظهارات خامنه‌ای نشان می‌دهد که تهران احتمالاً تنها تحت فشار اقتصادی مسیر خود را تغییر نخواهد داد. تحریم‌ها سال‌هاست اقتصاد ایران را تحت فشار قرار داده و از طریق تورم، ضعف ارزش پول ملی و محدودیت دسترسی به بازارهای جهانی به مردم عادی آسیب زده است.

این اختلاف همچنان یکی از پایدارترین نقاط تنش در روابط آمریکا و ایران است و در حالی که دیپلماسی متوقف مانده و بی‌اعتمادی در هر دو طرف عمیق است، اظهارنظر تازه نشان می‌دهد این بن‌بست همچنان ادامه خواهد داشت.