فرماندهی مرکزی آمریکا گفت نیروهای دریایی این کشور روز شنبه به وقت محلی یک پهپاد تهاجمی یک‌طرفه متعلق به حوثی‌ها را بر فراز دریای سرخ رهگیری کردند. بر اساس بیانیه نظامی، این پهپاد توسط ملوانان حاضر بر عرشه ناوشکن یواس‌اس کارنی سرنگون شد.

سنتکام گزارش نکرد که این حادثه خسارت یا تلفات انسانی داشته باشد. در توضیح نظامی، این پرنده به‌عنوان یک پهپاد تهاجمی معرفی شد که از قلمرو تحت کنترل جنبش حوثی در یمن پرتاب شده بود.

این رهگیری در حالی انجام شد که تنش‌های منطقه‌ای همچنان ادامه دارد و مسیرهای کشتیرانی در دریای سرخ و اطراف آن را مختل کرده است. نیروهای آمریکا بارها در برابر تهدیدهای هوایی در این منطقه واکنش نشان داده‌اند، در شرایطی که نگرانی‌ها درباره حملات به کشتی‌های تجاری و نظامی همچنان بالاست.

خبرگزاری رویترز این رویداد را بر پایه اعلامیه سنتکام گزارش کرد. در حال حاضر جزئیات بیشتری درباره مبدأ پهپاد یا این‌که آیا پرتاب آن بخشی از موج گسترده‌تری از فعالیت‌ها در منطقه بوده یا نه، در دست نیست.