İran Dışişleri Bakanlığı Perşembe günü yaptığı açıklamada, İsrail’in nükleer tesislerine saldırması halinde ülkenin misillemede bulunacağını söyledi; bu açıklama, zaten son derece gergin olan bölgesel karşılaşmaya bir gerilim katmanı daha ekledi. Uyarı, Tahran’ın uranyum zenginleştirme programına ilişkin endişelerin ve doğrudan askeri tırmanma riskinin arttığı bir dönemde geldi.
Açıklama, taraflardan herhangi biri tehditlerden eyleme geçerse anlaşmazlığın ne kadar hızlı büyüyebileceğini gösteriyor. Nükleer altyapıya yönelik herhangi bir saldırı, ciddi güvenlik ve çevresel riskler taşıyacak; aynı zamanda bölgede daha geniş çaplı bir çatışma olasılığını artıracaktır.
Bu karşılıklı açıklamalar, iki hükümet arasındaki tehdit döngüsünün derinleştiğini gösteriyor. Çatışmalar tırmanırsa, her iki taraftaki sivillerin en ağır bedeli ödemesi muhtemel. Yanlış hesaplama riskini azaltabilecek ve daha geniş bir savaşı önleyebilecek tek yol diplomasi olarak kalıyor.
Comments
Top commentsLoading comments…