İran’ın Dini Lideri Ayetullah Ali Hamaney, devlet medyasına göre cumartesi günü ABD ile yürütülen nükleer görüşmelerin “iyi gitmediğini” söyledi. Açıklama, İran’ın nükleer programını sınırlamayı ve Washington ile uzun süredir devam eden gerilimi azaltmayı amaçlayan diplomasinin etrafındaki belirsizliğin yeniden arttığına işaret ediyor.
Bu sözler, müzakereleri canlandırma ya da yeniden şekillendirme çabalarının hâlâ kırılgan olduğu bir dönemde geldi. Taraflar, yaptırımlar, zenginleştirme sınırlamaları ve doğrulama konusunda derin güvensizlik ve çözülmemiş anlaşmazlıklarla karşı karşıya. Herhangi bir yeni ilerleme açıklanmadı ve Hamaney’in değerlendirmesi, Tahran ile Washington arasındaki uçurumun hâlâ geniş olduğunu gösterdi.
Daha geniş diplomatik çıkmaz, yıllardır yaptırımlar, enflasyon ve ekonomik sıkıntı yaşayan sıradan İranlıları etkilemeye devam ediyor. Görüşmelerin çökmesi, bu sıkıntıyı daha da derinleştirebilir; buna karşılık gerilimi azaltan bir anlaşma, somut yaptırım hafifletmesi ve uygulanabilir güvencelerle desteklenirse siviller üzerindeki baskıyı hafifletebilir.
Reuters, bu açıklamayı İran devlet medyası üzerinden aktardı. Son açıklama, nükleer dosyanın ne kadar belirsiz kaldığını ve her iki tarafın da işleyecek bir yol bulup bulamayacağına ne kadar çok şeyin bağlı olduğunu bir kez daha ortaya koyuyor.
Comments
Top commentsLoading comments…