فرماندهی مرکزی آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای حوثی از مناطق تحت کنترل خود در یمن یک موشک بالستیک ضدکشتی به سمت دریای سرخ شلیک کردند. ارتش آمریکا گفت این پرتاب هیچ خسارت گزارششدهای به همراه نداشت.
این بیانیه به مجموعهای از حملات و هشدارهای دریایی در منطقه افزوده میشود، در حالی که درگیری پیرامون دریای سرخ همچنان خطوط کشتیرانی و امنیت غیرنظامیان را تهدید میکند. حوثیها که بخشهای وسیعی از شمال یمن را در کنترل دارند، در بحبوحه جنگ گستردهتر غزه و تنشهای منطقهای بارها موشک و پهپاد در این منطقه شلیک کردهاند.
به گفته سنتکام، در این حادثه اخیر هیچ برخوردی با کشتی یا مجروحیتی گزارش نشده است. ارتش جزئیات بیشتری درباره هدف مورد نظر یا اینکه آیا نیروهای آمریکا یا متحدانش موشک را رهگیری کردهاند، ارائه نکرد.
این تشدید تنش، خطر مداوم برای ترافیک تجاری و محیط امنیتی شکننده در یکی از مهمترین آبراههای جهان را برجسته میکند.
Comments
Top comments