ABD ve Rusya, Dışişleri Bakanlığı’na göre gelecek ay Cenevre’de ikili silah kontrol görüşmelerine geri dönecek. Planlanan toplantı, yıllardır gergin olan ilişkilerin ardından iki nükleer gücün stratejik silahlara yönelik sınırlamalar konusunda diplomatik bir kanalı yeniden açmaya dönük bir başka girişimi işaret ediyor.
Her iki taraftan yetkililer, stratejik nükleer kuvvetlere ilişkin kısıtlamaları görüşmeye hazır olduklarını belirtse de şu ana kadar herhangi bir ilerleme kaydedildiği açıklanmadı. Görüşmeler, küresel ölçekte yeni bir silahlanma yarışının yeniden başlaması ve uzun süredir yürürlükte olan silah kontrol çerçevelerinin aşınmasına ilişkin kaygıların yüksek olduğu bir dönemde yapılıyor.
Cenevre, uzun zamandır hassas güvenlik müzakereleri için bir merkez olarak kullanılıyor ve bu son turda, güvensizlikle şekillenmiş ilişkide bir miktar istikrarın yeniden sağlanmasına odaklanılması bekleniyor. Şimdilik görüşmeler keşif amaçlı görünüyor; sonucun, her iki hükümetin en azından dar da olsa ortak zemin bulup bulamayacağına bağlı olması muhtemel.
Dışişleri Bakanlığı, gündeme ya da ABD heyetinin կազմına ilişkin ek ayrıntı vermedi.
Kommentare
Top-KommentareKommentare werden geladen …