رئیس برنامه هستهای ایران گفت اگر تحریمها همچنان برقرار بمانند و مذاکرات با قدرتهای اروپایی پیش نرود، این کشور میتواند غنیسازی اورانیوم را در سطوح بالاتر از سر بگیرد. این هشدار در حالی مطرح میشود که گفتوگوها درباره برنامه هستهای ایران همچنان در بنبست قرار دارد.
این موضعگیری فشار تازهای بر رویاروییای میافزاید که از پیش میان تهران و دولتهای غربی بر سر کاهش تحریمها و محدودیتهای هستهای پرتنش بوده است. همچنین نشان میدهد که تلاشها برای ازسرگیری دیپلماسی تا چه حد پیشرفت اندکی داشتهاند.
رهبری ایران سالهاست از برنامه هستهای بهعنوان اهرم فشار در مذاکرات استفاده میکند، در حالی که منتقدان میگویند حکومت بدون ارائه امتیازهای روشن در زمینه شفافیت، همچنان بر سطح خطر میافزاید. تازهترین هشدار نشان میدهد تهران در صورت ادامه فشار اقتصادی، آماده است گامهای بیشتری بردارد.
برای ایرانیان عادی، این بنبست هزینههای واقعی به همراه دارد: ادامه تحریمها، تورم، و ابهام درباره اینکه آیا انزوای کشور عمیقتر خواهد شد یا نه. با متوقف ماندن دیپلماسی، چشمانداز تشدید دوباره تنشها هم ثبات منطقهای و هم رفاه غیرنظامیان را تهدید میکند.
Kommentare
Top-KommentareKommentare werden geladen …