وزیر امور خارجه ایران گفته است تهران به غنیسازی اورانیوم در سطوح بالاتر ادامه خواهد داد و تحریمهای تازه غرب و فشارها بر سر برنامه هستهای این کشور را رد کرده است. این اظهارات که رسانههای دولتی ایران آن را منتشر کردند، نشان میدهد جمهوری اسلامی با وجود افزایش انتقادهای بینالمللی، از سیاست غنیسازی خود عقبنشینی نمیکند.
به گزارش رویترز، وزیر خارجه این تحریمهای جدید را دخالت غیرقابلقبول در امور هستهای ایران توصیف کرد. این موضع بر تنشهای دیرینه میان تهران و دولتهای غربی میافزاید؛ دولتهایی که بارها درباره دامنه و سرعت فعالیت هستهای ایران ابراز نگرانی کردهاند.
این اظهارنظرهای تازه در حالی مطرح میشود که دیپلماسی درباره برنامه هستهای ایران همچنان متوقف مانده است. مقامهای غربی تلاش کردهاند سطح غنیسازی را محدود کنند و تهران را به پایبندی به محدودیتهای گستردهتر بازگردانند، در حالی که مقامهای ایرانی همچنان فشار خارجی را نامشروع توصیف میکنند.
برای بسیاری از ایرانیان، این بنبست هزینه داخلی هم دارد؛ تحریمها، انزوا و سوءمدیریت به فشار اقتصادی دامن زدهاند. مناقشه هستهای همچنان یکی از مهمترین نقاط تنش در رویارویی ایران با غرب است.
Kommentare
Top-KommentareKommentare werden geladen …