İran, ek yaptırım tehdidinde bulunan Batılı hükümetlerin yenilenen baskısına karşı çıkarak uranyum zenginleştirmeyi sürdüreceğini açıkladı. Açıklama, ülkenin atom enerjisi kurumu başkanından pazar günü geldi ve Tahran’ın nükleer programına ilişkin kamuoyundaki tutumunda bir değişiklik olmadığını gösterdi.
Bu açıklama, İran’ın nükleer faaliyetleri üzerindeki zaten gergin olan görüşmelere bir gerilim katmanı daha ekledi. Batılı yetkililer uzun süredir, uranyumun daha yüksek seviyelerde zenginleştirilmesinin yayılma risklerini artırdığını savunurken, İranlı yetkililer programın sivil amaçlı olduğunu ve ulusal egemenlik meselesi olduğunu söylüyor.
Son açıklama, yaptırım tehditlerinin diplomatik çıkmazın bir parçası olmaya devam ettiği bir dönemde geldi. İranlı siviller için ise bu geniş anlaşmazlık çoğu zaman ekonomik maliyetler doğurdu; siyasi mücadele nükleer politika etrafında dönse de, kısıtlamalar ve istikrarsızlık geçim sıkıntısını derinleştirebiliyor.
Yorumlarda uzlaşmaya dair hemen hiçbir işaret görülmedi; bu da İran ile Batılı güçler arasındaki karşı karşıya gelişin yakın vadede sürmesinin muhtemel olduğunu gösteriyor. Herhangi bir tırmanış, ülke ekonomisi üzerindeki baskıyı azaltma ve tıkanmış diplomasiyi yeniden canlandırma çabalarını daha da zorlaştırabilir.
Şərhlər
Ən yaxşı şərhlər