Reuters’a göre ABD Hava Kuvvetleri, Cumartesi günü Vandenberg Uzay Kuvvetleri Üssü’nden yeni nesil bir kıtalararası balistik füzenin başarılı bir test atışını gerçekleştirdi. Fırlatma, Pentagon’un ülkenin nükleer kuvvetlerini güncellemeye yönelik daha geniş çabasının bir parçası.
Test, küresel güvenlik gerilimleri yüksek seyrini sürdürürken Washington’un nükleer üçlüyü modernize etme yönündeki devam eden hamlesini yansıtıyor. Yetkililer, programı halihazırda hizmette olan eski füze sistemlerinin yerini alacak uzun vadeli bir yenileme çalışması olarak tanımlıyor.
ABD, silah kontrol görüşmeleri zorlu bir süreçten geçerken ve nükleer rekabete ilişkin kaygılar sürerken stratejik silah programlarına yatırım yapmayı sürdürüyor. Son fırlatma, bu modernizasyon planına bağlı bir dizi geliştirme ve hazırlık testine bir yenisini ekledi.
Vandenberg uzun süredir füze testleri için kilit bir merkez olarak hizmet veriyor ve başarılı uçuş, ABD’nin nükleer yenileme programının operasyonel temposunu ortaya koyuyor. Testte bildirilen bir fırlatma arızası ya da kamu güvenliğini etkileyen bir olay yaşanmadı.
Şərhlər
Ən yaxşı şərhlərŞərhlər yüklənir…