نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که شامگاه شنبه پهپادی را که از یمن پرتاب شده و یک کشتی تجاری را در جنوب دریای سرخ هدف گرفته بود، رهگیری و منهدم کرده است. این رخداد بر نگرانیهای امنیتیِ جاری در یکی از پرترددترین مسیرهای کشتیرانی جهان افزود.
به گزارش رویترز، این پهپاد توسط نیروهای حوثی شلیک شده بود؛ نیروهایی که بارها ترافیک تجاری و نظامی در منطقه را هدف قرار دادهاند. مقامهای آمریکایی گفتند کشتی آسیب ندید و در ابتدا گزارشی از مجروحیت نیز منتشر نشد.
دریای سرخ همچنان به یک نقطه بحرانی تبدیل شده است، زیرا حملات به کشتیها همچنان جان خدمه غیرنظامی را تهدید میکند، تجارت را مختل میسازد و هزینههای حملونقل جهانی را بالا میبرد. نیروهای امنیت دریایی گشتزنیها را افزایش دادهاند، اما حملات پیاپی نشان داده که وضعیت همچنان تا چه اندازه شکننده است.
این رهگیری تازه در بحبوحه تنشهای گستردهتر منطقهای و نگرانی فزاینده درباره امنیت کشتیرانی تجاری رخ داده است. برای شرکتهای کشتیرانی و اعضای خدمه، حتی حملات ناموفق هم میتواند به تغییر مسیرها و افزایش خطر تشدید درگیری منجر شود.
Şərhlər
Ən yaxşı şərhlərŞərhlər yüklənir…